Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
0001160600   XIII Jornada de Qualitat a l'Ensenyament
2015-2016   Trobada pedagògica. Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior
  
   12/11/2015 - 12/11/2015 (6 hores) de 8:30h a 14:30h
   U Campus UAB, edifici blanc (Hotel Exe Campus)
   Vila Universitària, Campus UAB, (Cerdanyola del Vallès) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei d'Ordenació de la Formació Professional Inicial
  
   _______________ Places exhaurides.___________ Hem assolit l'aforament del local
  
Inscripció   04/07/2016 - 12/11/2015
  
Descripció i   Metodologia:   08.30h Recepció dels assistents
Lliurament de credencials
09.00h Presentació i inauguració de la Jornada
Irene Rigau, consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
09.20h Lliurament de diplomes als centres del Servei Educatiu de Catalunya que han assolit la certificació ISO 9001 i als centres que s’han avaluat d’acord amb models d’excel•lència en la gestió
Neus Caufapé, directora de l’Institut Escola del Treball de Lleida
09.45h El Projecte de qualitat i millora contínua
José Antonio Martín, subdirector general de Programes, Formació i Innovació.
10.00h Ponència marc
“L’ensenyament i l’aprenentatge, un repte de tots”
Àngel Castiñeira, Doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació, i director del Departament de Ciències Socials d’ESADE-URL.
10.45h Work-cafè
Presentació simultània de 50 temes de bones pràctiques educatives i de gestió
12.15h Metodologies i entorns per a l’aprenentatge
“Com visualitzem les noves escoles?”
Dolors Reig, Psicòloga Social i editora del web “El caparazon”.
13.15h Comunicació i aprenentatge
“La comunicació s’ha de planificar”
Jordi Adell, Economista i director de “Jordi Adell & Associats”.
14.00h Cloenda
Melcior Arcarons, director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial
Actuació, a l’exterior de l’hotel, de l’alumnat de l’Escola d’Ensenyament Secundari i Artístic / Conservatori Professional de Dansa de l’Institut del Teatre
14.30h Comiat
  
Objectius   Mostrar exemples i models de gestió que ajudin a les persones dels centres a desplegar el seu ple potencial.
  
Continguts   Taules:
01.- Incorporar la internacionalització de l'FP al Projecte Educatiu de Centre
02.- La gestió de l'FP dual
03.- Gestió de l'emprenedoria en el centre
04.- Innovar amb empreses des de l'FP
05.- La gestió de la Formació Interna de Centre
06.- Estratègies per a disminuir l'abandonament a l'FP
07.- Els projectes de col·laboració entre les escoles d'Art i els centres educatius del seu entorn
08.- Els projectes de ciutat de les escoles de música
09.- La gestió de Qualitat a les Escoles Oficials d'Idiomes
10.- Metodologies per a realitzar l'auditoria interna del sistema de gestió
11.- L'autoavaluació del centre
12.- Implementació de la nova ISO 9001:2015 als centres educatius
13.- Model E2CAT aplicat als centres educatius
14.- La gestió del procés d'ensenyament i aprenentatge
15.- Els reptes de la nova funció directiva
16.- Implementació del sistema de gestió ambiental a l'Institut
17.- Dinamització d'equips de treball al centre
18.- La gestió dels valors
19.- La gestió dels indicadors i la presa de decisions en la revisió per la direcció
20.- La gestió del pla de comunicació del centre
21.- Les aliances entre empreses, organitzacions i instituts
22.- Gestió de les persones del centre
23.- Els programaris de gestió de la qualitat als centres
24.- El treball amb la Realitat Augmentada a l'aula
25.- Les eines 2.0 a l'aula
26.- Flipped classroom
27.- Treball a l'aula amb mòbils
28.- Entorns personals d'aprenentatge (PLE)
29.- mSchools: Aplicacions mòbils a les famílies professionals d'Administració i gestió , Arts gràfiques, Comerç i màrqueting i Informàtica i comunicacions
30.- Associació Espiral: Noves tendències en educació (gamificació, visual thinking, design thinking...)
31.- Robòtica i programació educatives
32.- Aplicacions educatives de la impressió en 3D
33.- L'e-portfoli
34.- Metodologies d'avaluació. Autoavaluació, coavaluacio, rúbriques i bases d'orientació
35.- Aprenentage basat en problemes (PBL)
36.- Metodologies per tal d'assolir els resultats d'aprenentatge en anglès a l'FP
37.- La tutoria a l'FP
38.- La gestió del procés d'assessorament i reconeixement de l'experiència professional
39.- Adaptacions curriculars dels títols a les necessitats del sector productiu
40.- La gestió de projectes multidisciplinaris
41.- Treball per projectes: cas pràctic de metodologia aplicada a cicles formatius
42.- El tractament de les intel·ligències múltiples a l'escola
43.- Activitats de servei a la comunitat de l'alumnat de l'ESO
44.- Aprenentatge de servei a l'FP
45.- Qualitat a l'FP del Pais Basc
46.- Transferència de la innovació entre els centres d'FP i les empreses del Pais Basc
47.- El projecte de centre: Institut Pere Martell de Tarragona
48.- El projecte de centre: Institut Cal·lípolis de Tarragona
49.- El projecte de centre: Institut Marianao de Sant Boi de Llobregat
50.- El projecte de centre: Institut Bernat el Ferrer de Molins de Rei
51.- El projecte de centre: Institut Escola del Treball de Barcelona
52.- El projecte de centre: Escola Sadako de Barcelona
53.- El projecte de centre: Escola Virolai de Barcelona
54.- El projecte Horitzó 2020 de Jesuïtes Educació
55.- El projecte de centre: Centre de Tecnologies Ituarte. Fundació Joan XXIII
56.- El projecte de centre: CCE Montessori - Palau de Girona

El dia de la jornada es comunicarà la taula assignada al work-cafè. Només es mantindran les taules que disposin d'una inscripció suficient. En cas de no poder assignar la primera taula sol·licitada s'assignarà la següent per ordre estricte de prioritat en la inscripció
  
Observacions  
  
Avaluació   Assistència
  
Requisits de  certificació   Assistència
  
E-mail   fpformacio@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent